Min vecka!

Tjo! Nu ska jag skriva om vad jag har gjort i veckan :)!!
Varning för låångt inlägg.

Måndag 1/8: Var hemma på dagen. Städade, tvättade & satt vid datorn och chattade med Elina & var inne på Bilddagboken och Facebook :)).
På kvällen kom Elina. Och skulle sova över, det va kul :D. Vi badade i poolen, satt vid datorn, kollade på film (Paul, It´s Kind Of A Funny Story). Vi såg inte klart på It´s Kind Of A Funny Story, för att vi var såå trött, så vi såg klart den på tisdagen :).  Rekommenderar båda :D.
Vi gick  och la oss 23.00 eller 00.00 :p.


Tisdag 2/8: Elina & jag vaknade ungefär 9.30. Och vi låg kvar en stund i sängen innan vi klev upp och klädde på oss. Sen gick vi ner och åt frukost. Sen  gick vi ut ett tag. Sen kollade vi klart på It´s Kind Of A Funny Story :).
Efter filmen så gick vi ut och badade och låg och solade i poolen  en stund.
Sen for Elina hem  vid 15.00.
Så då tvättade jag en maskin tvätt, hämtade posten.



Onsdag 3/8: Vaknade först 06.45 för att pappa sa på kvällen att vi måste kliva upp före 7.00. Så då när jag vaknade så gick jag ner och frågade om mamma skulle åka buss eller bil till jobbet (för att ingen av mina småbröder eller pappa var vaken.....). Men hon visste inte så, då gick hon och fråga pappa och då sa han till henne att hon skulle åka buss och att jag skulle väcka pappa 8.00!! Så då klev jag upp före 7.00 i onödan!!
Så då gick jag upp igen och startade datorn och satt och kolla Facebook ett tag, innan jag gick och la mig igen!
Sen klockan 8.00 gick jag ner och väckte pappa.
Sen åt vi frukost, mina småbröder, pappa och jag.
Efter frukosten så for vi in till stan, för att pappa skulle göra några ärenden och så. Så då fick vi (mina småbröder & jag) bli stjutsad av farmor till Paradiset :)). Sen när vi kom fram till Paradiset så var det inte öppet, så vi fick sitta och vänta 30 minuter på att det skulle öppna.
Sen badade mina småbröder och jag där ifrån 10.00-14.45 :)). Det va kul att vara där! Jag kom inte på när jag va där sist, men jag tro att det var i april!!
Vi åkte Magic Eye, Vildforsen, den orange :)). Fast pojkarna åkte ju mer saker än mig, så domm sakerna som jag ha skrivit här va bah de som jag åkte :p.
Sen kom jag inte på vad vi gjorde efter Paradiset for vi och hänta mamma. Men jag tro att vi va kvar ett tag i stan  innan vi åkte hem.
På kvällen badade jag i poolen tro jag :p.

Torsdag 4/8: Var bara hemma idag! Städade, tvättade & satt vid datorn. Kom inte på något mer som jag gjorde.


Fredag 5/8: Vaknade 8.30 typ. Satt och kollade på TV:n lite. Sen gick jag ner och åt frukost, läste tidningen, packade till Paradiset.
Sen satte jag mig vid datorn ett tag, sen gick jag ut och hjälpte pappa och Linus att röja upp i vedboa.
Sen for jag vid ett-tiden!
Natharsa och jag for till Paradiset och skulle bada, men när vi kom dit så var det kö ända till dörren och det tog lång tid innan vi kom fram. Sen badade vi ett tag, men det var jättemycket folk där så vi gick efter ett tag. Då gick vi på Sibylla och åt middag, då tog jag Sibylla Meal (korv med mos). Sen gick vi och kolla om det gick nån bra bio. Och det gick det, så klockan 17.15 gick vi och köpte biljetter till Harry Potter - Dödsrelikerna Del 2! Bion började klockan 18.00, så vi gick ner på Hemmakväll och kollade och sen på Zoologiska och kollade på djuren där :D. Sen gick vi tillbaka till bion och då var de kö ända ut på gatan, så vi fick stå i kö i mer än 10 minuter för att komma fram och när vi kom fram köpte vi snacks och det var baconchips! Gott!!
Sen gick vi in och satte oss och kollade på filmen! Den va verkligen superbra och sorlig som alla ha sagt som ha sett den :p!!
Jag rekommenderar den verkligen :D<3<3!!
Den va 2 timmar & 10 minuter lång.
Sen gick vi till Resecentrum & tog 21-bussen hem. Så jag va hemma 21.30.
När jag kom hem satte jag mig vid datorn, packade upp badkläderna och bytte om för att gå och lägga mig :)).


Lördag 6/8: Idag vaknade jag ungefär 9.00 och satt mig och kolla på TV:n innan jag gick ner och åt frukost. Sen ha jag varit ute, suttit vid datorn hittills idag.

Uppdatering 22.22 - Idag till middag åt vi plankstek, det va gott! Sen satt vi och kolla på TV hela kvällen. Internet funkade inte på 2 timmar typ :(. För det va störningar :/ :(.




Söndag 7/8: Idag var jag bara hemma och tog det lugnt, gjorde inte så mycket :p.



Det här var hela min vecka!

/Linnéa


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0