Shopping!

Tjo! Igår vaknade jag & farmor klockan 7.15 för att göra oss i ordning! Sen åkte vi hemifrån henne klockan 8.25 typ, ner till IKEA & Birsta, det kändes lång väg dit ner (fast det inte är så långt ner till Sundsvall)......jobbigt att åka bil!

När vi kom fram till Sundsvall typ klockan 10.00, så regnade det (det regnade lite på vägen ner dit också). När vi kom fram så gick vi upp på IKEA till resturangen & köpte frukost, det va gott!
Vi satt där en stund. Sen när IKEA öppnade så började vi att först gå där uppe & kolla på möbelutställningen, skrivborden och köken och sånt. Sen gick vi ner och började shoppa på riktigt. Fast jag köpte bara ett paket med 100 stycken servetter till mamma för 19:- . Farmor shoppade mycket mer än mig på IKEA.

Sen gick vi in på Birsta & gick där och kollade lite :). Gick in på några klädaffärer och letade en höstjacka, kläder och en bikini.......fast jag hittade ingenting :( :(.
Eller jo.....jag köpte en duschkräm som luktade stjärnfrukt för 20:-.
Sen gick vi och åt lunch på IKEA och då tog vi kycklingfilé med bea-sås och strips och till efterrätt tog vi chokladmoussé med grädde, det va gott :).
Efter att vi hade ätit lunch så gick vi där uppe igen på IKEA & kollade efter ett laptopstöd som jag skulle köpa för 39:-. Och det hittade vi :). Sen gick vi ner och då hittade farmor avlånga tallrikar som hon frågade om jag kunde köpa till henne och då sa jag ja :p.
Så jag köpte 6 stycken av dom tallrikarna och mitt laptopstöd och det blev 213:- tillsammans.
Sen fick jag pengar av farmor för jag skulle ha de.

Efter vi hade handlat en till gång på IKEA, så satte vi oss i bilen och åkte hem mot Örnsköldsvik igen! Nästa stopp blev på Dollar Store i Härnösand, där jag köpte 3 stycken Djungelvrål-påsar för 20:-, det är billigt och gott<3 :).
Sen åkte vi hem till farmor i Själevad.
Mätta och belåtna.... :).

När vi kom hem till henne så prövade jag att ha datorn på laptopstödet och sitta i hennes soffa. Det gick jättebra :) !!
Typ vid 18.30 så for vi på Bengts grav och vattnade, handlade på Ica och for och beställde en tonfiskrulle med vitlöksdressing :).
Sen for vi hem till henne igen och delade på tonfiskrullen, det va gott :) !!
Vi gick och la oss typ 21.30.


Tack, världens BÄSTA farmor för att vi for på IKEA & Birsta och att jag fick sova över hos dig!<3<3
Det finns ingen snällare farmor som dig!!!!


/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0