Skola & bio!

Tjo! I förrgår var det fredag. Jag var först på skolan, jag bakade morotsbullar. Och till lunch gjorde vi minestronesoppa och till efterrätt gjorde vi päronkräm med gräddmjölk, det var jättegott!
Nästa vecka på fredag så ska vi göra rotsaker i ugn & till det korv. Till efterrätt ska vi göra After Eight-päron med glass, det kommer att bli gott......i alla fall efterrätten, maten ha jag aldrig smakat förut.
Sen hade vi rast. Sen hade vi muntligt klassråd & sen Robert, då var det egentligen  tänkt att vi skulle börja med belastningsskador. Men vi började med självkänsla istället, vi fick ett litet kollegieblock med oss hem som läxa. Som vi skulle skriva 3 bra saker som ha varit bra  för dig idag, 3 saker du är tacksam (uppskattar) & helst 3 saker du behöver hjälp med imorgon.
Sen slutade vi 13.25 :).

Då gick Natharsa, jag & Elina ner på stan  för att Elina skulle med bussen. Och Natharsa & jag skulle gå lite på stan, på Subway och på bio!
På Subway tog jag i alla fall en halv parmesan oregano macka med kalkon & skinka och vitlöksdressing på, det var jättegott!
Vi gick efter till Arkenbiblioteket & satte oss där ett tag! Sen gick vi till Hemmakväll & köpte godis!
Sen gick vi lite på några affärer & kollade.
Sen när bion öppnade klockan 17.15 så gick vi dit & köpte biljetter till Bridesmaide!
Vi fick  rad 8 (längst upp) & plats 68 & 69 :)).
Filmen började klockan 18.00, så vi gick tillbaka till bion typ klockan 17.30. Jag köpte baconsnacks, det är väldigt gott!
Sen gick vi in & satte oss! Vi trodde att det skulle vara fler som såg med oss då, men vi va HELT ensam i biosalongen! Det fanns 71 platser utan att någon hade bokat, men så hade vi ju bokat 2 plaster & då var det 69 platser lediga!!

Det är första gången jag ha varit på bio & det är bara 2 stycken i biosalongen :D!!
Men filmen slutade 20.05 & då gick vi till Resecentrum & väntade på bussen! Medan läste vi Tidningen 7.
Bussen gick hem klockan  21.00, så jag kom hem 21.30.





Annie (Kristen Wiig), är en brudtärna vars liv river upp när hon leder sin bästa vän, Lillian (Maya Rudolph), och en grupp färgstarka brudtärnor (Rose Byrne, Melissa McCarthy, Wendi McLendon-Covey och Ellie Kemper) på en vild resa på vägen till äktenskap. Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på hennes livstid bästa vän är engagerad, hon måste helt enkelt fungera som Lillian är brudtärna. Även kärlekstörstande och bröt, Annie bluffar sig fram genom den dyra och bisarra ritualer. Med en chans att få det perfekt, kommer hon att visa Lillian och hennes tärnor hur långt du kommer gå för någon du älskar.




/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0